Nascut a Avià l'any 1935 va ser capellà de Queralt durant 27 anys
L’Ajuntament d’Avià lamenta profundament la mort de Mossèn Ramon Barniol Roca, capellà custodi de Queralt durant 27 anys i fill del municipi d’Avià. El consistori vol expressar el seu mes sentit condol a familiars i amics per la pèrdua d’un avianès que del 1993 al 2021 va cuidar amb extrema dedicació el Santuari de Queralt, un dels grans símbols de la comarca del Berguedà.
Barniol va néixer a Avià el 1935 i va perdre la vida la nit del 23 de juliol als 86 anys d'edat. L’enterrament de mossèn Ramon Barniol es farà aquest divendres 25 de juny a les 11.00h del matí a la parròquia d’Avià. Posteriorment, Mossèn Barniol serà enterrat al cementiri d’Avià.
Al llarg de la seva trajectòria eclesiàstica, Mossèn Ramon Barniol havia estat capellà de Sant Guim de Freixenet i de Mollerussa. També va estudiar durant uns anys Roma i va ser responsable del seminari de Solsona, on residida actualment des del mes de març i on havia passat gran part de la seva vida.